maandag 27 augustus 2007

mooie muren

Het is heerlijk terugkomen van de vakantie als alle muren van de begane grond in de Spachtelputz zijn gezet! Hier een paar foto's van het resultaat:

De woonkamer:


De muur, de plint en de tegelvloer:


Close up van de korrel, de schakelaar is net nieuw, zo worden alle schakelaren en stopcontacten incl. binnenwerk nog vervangen:


En tot slot nog de koof die we boven de keuken gemaakt hebben om dat netjes af te werken, die is ook in de Spachtelputz gezet:


Als alles goed droog is kunnen we beneden verder met schilderwerk van de deurkozijnen en de deuren en het plafond. Ook moeten alle stopcontacten e.d. nog vervangen worden, maar dat wordt even lastig.. Toen ik klaar was in de studeerkamer met een lichtschakelaar en een dubbel stopcontact dacht ik verder te gaan met de andere schakelaars.. Niet dus, want de andere lichtpunten hebben alleen maar zwarte draad.. en dan weet ik ineens niet meer hoe het werkt :S Wat "hoort" nu de bruine, zwarte, blauwe te zijn...? Wie het weet mag het zeggen!


En dan nog een met 2 zwarte en een bruine draad...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Dames,
Ik wil ff zeggen dat ik het er super uit vind zien! Mochten jullie hulp nodig hebben met het overhuizen, dan laat maar weten hoor.
Nog heel veel succes en we komen snel een keer naar de mooie muren kijken.
Liefs Marieke

Anoniem zei

Hoi Dames,
Ik wil ff zeggen dat ik het er super uit vind zien! Mochten jullie hulp nodig hebben met het overhuizen, dan laat maar weten hoor.
Nog heel veel succes en we komen snel een keer naar de mooie muren kijken.
Liefs Marieke

Sophie zei

Hallo!
Dat ziet er inderdaad erg mooi uit allemaal. Kan me voorstellen dat jullie hiervan genieten.
Mag ik vragen hoe jullie aan de stucadoor zijn gekomen? Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een stucadoor, heb al even rondgekeken op onder andere: http://www.stucadoor-weetjes.nl/stucadoor-offerte-aanvragen.html maar hoor graag wat tips van ervaringsdeskundigen ;-)
Groetjes,
Sophie

Paulina Adams zei

Hoi Sophie,

Maljaars heeft bij ons naar tevredenheid alles beneden gestuct. Echter heeft hij ons gematst en voor die prijs zul je het niet meer krijgen.. hij vraagt nu rond de 16/17 euro.

We zijn nu echter bezig met een kinderkamer en die laat ik glad stucen voor 11 euro per m2. Als hij bevalt dan kan ik je dit wel laten weten. Laat in dat geval je email adres even achter.

Kijk anders ook even op www.werkspot.nl daar kun je ook referenties vinden.

gr
Paulina